11
10
Případová studie 2 - Barevný návrh
V případě, že jste sami autorem a tvůrcem barevného dokumentu či produktu měli byste při
výběru barvy postupovat uvážlivě. Kromě psychologického působení barvy a případných firemních
definic je třeba pamatovat na budoucí technologické reprodukce barev. Bude-li se jednat jen
o návrh na internet, bez potřeby sku, volte barevný model RGB s ICC profilem sRGB. Tisk pak
omezuje barevnost na model CMYK s ICC profilem ISO/FOGRA dle příslušného typu papíru
(coated/uncoated).
Zcela jiná situace nastává, pracujete-li s modely přímých barev (RAL, PANTONE…). Zde se i při
návrhu neobejdete bez příslušných převodních barevných vzorníků. Teprve srovnáním RGB a CMYK
ekvivalentů barev PANTONE, či RAL můžete tyto barvy zodpovědně určit tak, aby při reprodukci
v jiných barevných
prostorech nedělali
obže.
Ukázka
stejné barvy
v tisku
na natíraném/
/coated
(vnější mezikruží)
a nenatíraném/
/uncoated)
(vnitřní kruh)
papíru.
INFO
PRO BAREVNÉ NÁVRHY A VÝROBU
MINIMUM
WWW.DTPSTUDIO.CZ
VÁŠ PARTNER V OBLASTI BARVY
Přesné zobrazení
přímých barev
v digitálním tisku,
nebo na internetu
přináší potíže.